Friday, March 11, 2011

rezeki lagiii (= alhamdulillah~!


salam aleykum shabat2 ;)

cik hanis ada bnda nk crita nii, hehe.. bru2 ni pergi ke sek rendah kepala batas, utk ape? haa.. ada kem bestari solat kat sana. jadi ana dn sahabat2 pergila selaku ingin mengshare ilmu yang ada dgn adik2 kat sana utk solat ngan btul..

ha tudia.. knp ana kata rezeki?

rezeki ni.. Allah btul2 sayangkan ana dn sahabat2.. kerana apa ? kerana p
g nya kami ke kem solat ni bukan sahaja nk g ajar adik2 solat, tp juga kami kena
prepare ngan ilmu yg scukupnya nk mnghadap kanak2 di sana.. budak2 kn sukaa btanya. jadi info yang sepatutnya diterima/di absorb mreka juga sptutnya bersih dan tak was2.. sbbnya.. mreka ibarat kain putih yang baru sahaja ign dicorakkan..

jadi kami kena PREPARE. huhu. mcm dah nk g perang mlm tu p
repare ~.~

juga.. semasa duk prepare2 tu pun, sebenarnya ana dan sahabat2 sdang me revise solat kami.. adakah cukup smpurna? adakah cukup bagus spertimana yang diajarkan ustaz or ustazah kmi dlu?? huhu, terkesima dalam sepi.

ana dapat kelas darjah 5, comel2 blake mereka ni :))
teringat zman2 budak2 dlu :P

apa yg diajarkan?

1. waktu solat
2. niat solat
3. bacaan dlm solat
4. tayammum

byk juga sbnrnya yang nk disampaikan, tp misi nye yg tsenarai tu ja..

cpt juga mnghafal :)

sgt comei! :)










imam ghazali pernah bkata.. bermaksud.. jika kamu tjumpa kanak2, sedarlah kamu bahawasanya kanak2 itu masih suci dr dosa..

husnuzon~~

.: Syukran, moga sama2 menambah ilmu =] :.

4 kalam anda:

Syawalludin said...

Kanak2 ibarat kain putih, terpulanglah kepada kita untuk mencoretnya. ^.^

Anonymous said...

.

miSs_caCtuS^^ said...

syawalludin : yapp^^ shubungan ngan itu..corakkanlah anak itu dengan akhlak yg mulia..smoga mnjadi pjuang agama apabila besar nnt..

Syawalludin said...

Isyallah, iman tak dapat diwarisi. oleh itu, hendak menglahirkan seorang pahalawan yang mulia. hendaklah kita memiliki sifat2 keperibadian yang baik seperti seorang perjuang agama agar dapat diteladai oleh generasi yg akan mendatang.