Sunday, June 12, 2011

my other half..

salam alaikumm rakan2 sahabat2 sperjuangan semua..
daku pcaya.. stiap diantara kita ni, walaupun seteruk mana pn, pasti ade shbt masing2 yang boleh dpercayai, tpt meluah hati, tpt berkongsi rasa, tpt meng share apa itu susah sng, bsama2..

walau pun x fixed shbat kita tu, (mungkin kerana perubahan tpt blajar dan sbgainya) , tetap, kita harus bersyukur kerana Allah bagi kita, sahabat, walau baik buruknya dia.
tak perlu rasa rugi jika kita bjumpa dgn sahabat yg kita kurang gemari.. kerana, kita belajar menilai diri kita juga dari situ.. kn sahabat2 ??


http://www.smileycodes.info

sesetengah manusia, bfikiran sperti "kenapa laa aku jmpa dia ni haaa, nyesai smpai sudah!"


http://www.smileycodes.info

tp dlm hati kita juga bbisik "lepas ni aku jumpa org mcm ni jgn harap la aku nk layan dah"

see ? apa tu ??

awareness .

http://www.smileycodes.info

sebenarnya Allah sedang bg kita ujian2 yang akan menguatkan kita. dont we see?? Alhamdulillah.. Dia sayang kita.

http://www.smileycodes.info

di sini, diri ini ingin menzahirkan rasa kasih dan sayang beta, kepada dua sahabat yg sgt dicintai.. iaitu,

.
.
.
.
.

Nor Azrini Nadiha Azmi
(dari kemaman)



dan


.
.
.
.
.


Noor Wahida Latif
(dari kelantan)



inilah cinta2 kesayangan diri ini..

bukan kerana mereka ada rupa paras yg menawan,

bukan juga kerana mereka ada IQ yang tinggi(supaya saya pn rasa best dapat kawan ngn org yg pndai),

bukan juga kerana mereka pndai mengampu saya.

ini adalah kerana, mereka yg saya kenal, adalah mereka yg mampu menerima saya seadanya. bagaimana tu ??

baik, baik.

saya cerita dari mula saya kenal mereka ya.

sebenarnya dahulu saya kelas lain, oleh krana ramai pljar fizik yg nk btukar ke hayat , maka kelas(praktikum) saya di rombak . dn kam dipecah kan masuk ke group kelas yg lain.

what a sad right? but then, xapalah. tibai kala di mana2 pn, bukan xleh survive kan.. semua nya manusia dlm kelas tu, tak ada buaya. hehe

jadi sebenarnya ada dua org dlam kelas itu, bekas skolah saya. ya, kedua2nya adalah muslimah. seorg namanya amirah izzati, dn seorg lagi atikah saffi.

http://www.smileycodes.info

pd mulanya saya di pkenalkan oleh amirah kpd azrini(nini). kmudian, wahida(kak long).

saya memerhati. sekeliling kelas. setiap seorang.

http://www.smileycodes.info

dan saya hanya tertarik kpd nini dan kak long. apa boleh buat. hati dah tertarik hanya pada mereka.

akan tetapi, sy tak thu pula bgaimana mereka pd saya?
tp nmpk gayaa, mcm sama2 merasa. Alhamdulillah.. =]
jadi pjalanan semester 1 kami blalu bgitu indah.

hari demi hari, hubungan kami kian segar, makin mngenali antara satu sama lain.
makin tahu apa yg suka apa yg tak suka. hehe

pndek kata. walaupun agak letih belajar di matriks, mereka penguat saya.

kerana apa??

http://www.smileycodes.info

apabila tgh malam menjengah, saya berasa sangat mengantuk. walhal tutorial masih belum siap. dan masa ni lah..

"nii.. buat ape tu.."
"hehe.. ngantuk ke yu?? ai tgh wat tuto math la ni.. penin.. + ngantukk skali.."
"same la kite..comel2, nk tanya soalan bolee?"
"bole2.. soalan mane.. ai x terer mcm yuu"
"gegeh aih.. ce tgok 5(a).. cmne ek.. ai blurr la.."

dan diskusi bjalan sperti biasa tanpa rasa mengantuk yg teramat.
kerana , ada yang meminjam kan bahu disaat saya hampir tersengguk2 lena. hehe
kerana, ada yang tarik tgn saya bila saya jauh dr path.
kerana , ada yang selalu tanya pasal homework, dan itu sangat menggerunkan. kerana mereka sangat rajin. >.<
mahu tidak mahu, diri ini harus kejar mereka besama2. menuju kpd kejayaan!


teringat pada report physic.

http://www.smileycodes.info

result report physic kami mostly byk nye hancus. sbb apa? bukan kerana kami main2. (err. ada juga la main2) tapi, experiment physic mmg mcm itu.. byk error.

jadi bila time2 nak hantar report.. mula lah

"henz u da cup repot fzk?? ai nye result hduh.. u nye rsltz ok x?"
"cek pn tgh duk cari result yg lg elok.. graph jd herot betot. huhu~"
"hehe kite nk amek sape nyew?"
"jum cari mangsa.. hehe , roger esok. kalau dpt kita wat trus graph"
"k hehe jpe sok :* "


byk sgt kenangan bsama, smpai xdpat di huraikan satu persatu di sini :D


sem 2 - ini adalah semasa di lab kimia, tgok muka nini. hepinyaa =]
experiment : electrolysis.. hehe, rupa2 nya silap guna bilangan molar copper sulphate. >.< patut tgu lama2 tak ada effect sgt. huhu




semasa menyambut jamuan 1 malaysia =]




jamuan kelas, F1p8




jamuan bbuka puasa, bsama kak long =]



lab kimia lagi. buat model sp hybridisation.. pastu kena explain kat cikgu kimia yg garang tu. her3



ini adalah muka di awal sem 1. hehe. muka lepasan SPM =]



sebelum ke kelas matematik.. waktu ni saya pkai bju koko juga, :P

selepas sem 2.. habis lah pngajian di matrik.

sekejap sgt rasanya.

spertinya baru sahaja menjejak kaki ke matriks.

kenangan itu, tetap indah.
sehingga hari ini.


bila dah x ada,
bru terasa benar kehilangan nya.


hanya gambar dan sms pengubat rindu..


apapun, sahabat yang baik, sntiasa memperbetulkan sahabat yg lain.

kulil haq, walau kaana murra.
(katakan yg benar, walaupun ianya pahit)

kepada kmu2 yang di sebut di atas especially, hehe, cik cactus sgt sgt sgt sgt bharap akan bjumpa kalian suatu hari nnt =]

kpd sahabat2 yg lain, yg juga rapat dgn sya, saya sayang kamu juga!! so so so much!

kerana, saya sayang semua mua sahabat2 saya.. tanpa mreka, saya takde lah baik cm ni..

i love u all~! =]

http://www.smileycodes.info


"Allahumma asaluka salamatan fiddeen, wal 'afiayal fil jasad, wa ziadatan fil 'ilmu, wabarakatan firrizq, wataubatan qablal maut, warahmatan 'indal maut, wamaghfiratan ba'dal maut"

.: Syukran, moga sama2 menambah ilmu =] :.

0 kalam anda: